באנר עליון תמונות של ילדים שמחים

כאבי שיניים אצל תינוקות

כאבי שיניים אצל תינוקות

כאבי שיניים אצל תינוקות הם תוצאה של תהליך הטבעי וההכרחי המתרחש כשהילד מגיע לגיל שבו מתחילות לבקוע השיניים בפיו. כאבי שיניים אצל תינוקות מתחילים בגיל  3-10 חודשים ונמשכים עד השלב שבו בפיו של התינוק גדלו לחלוטין כל השיניים. זוהי תקופה המאופיינת בכאבי שיניים אצל תינוקות. היא לא קלה עבור התינוק וגם מתישה עבור ההורים הנאלצים לסבול ביחד אתו.

תצלום של תינוק ישן באופן רגוע וללא כאבי שיניים

אז אם התינוק שלכם הוא בין שלושה חודשים ויותר ואתם שמים לב שהוא מתחיל לבכות וסובל ממצוקה או מכאבים חזקים ללא כל סיבה נראית לעין, סביר להניח שהשיניים שלו מתחילות לצמוח. בקיעת השיניים הראשונות גורמות לכאבי שיניים אצל תינוקות מכיוון שהשיניים החדשות צריכות לפלס את דרכן ולפרוץ דרך בשר החניכיים. תופעה זו מלווה בנפיחות, באדמומיות, בריור מוגבר ואיך לא – גם בכאבי שיניים אצל תינוקות.

כאבי שיניים אצל תינוקות היא תופעה המלווה בנפיחות, באדמומיות, בריור מוגבר ואיך לא – גם בכאבי שיניים. יתר על כך כאבי שיניים אצל תינוקות זוהי תופעה שתלווה לרוב במספר תסמינים התנהגותיים שקל לשים אליהם לב כמו למשל שפשוף החניכיים, הכנסת דברים לפה, חוסר מנוחה בלילה או התעוררות המלווה בבכי פתאומי. כאבי שיניים אצל תינוקות יכולים גם להיות מלווים בתסמינים נוספים פיזיולוגיים (הדעות חלוקות לגבי האם הם אכן מופיעים כתוצאה מבקיעת השיניים) כמו נזלת, חום, שלשולים, שיעולים וחום נמוך.

 

כאבי שיניים אצל תינוקות – כיצד תוכלו להקל עליהם?

אז נכון, שלב בקיעת השיניים מלווה בכאבי שיניים אצל תינוקות ומשכך מדובר בשלב שעבורכם כהורים הוא מורט עצבים. בזמן בו בוקעות לילדכם השיניים הראשונות אתם חווים עם ילדכם את מסכת הייסורים שהוא עובר, אבל זכרו – שלב כאבי השיניים אצל תינוקות הוא זמני ויעבור בסופו של דבר. זה רק עניין של זמן עד שילדכם יחייך אליכם באושר כשאת פיו יעטרו שיניים קטנטנות חמודות וחדשות שלא תוכלו להפסיק להתפעל מהן. אז קחו נשימה עמוקה וזכרו שאוטוטו כל הסיפור הזה יהיה מאחוריכם.

בכל זאת, עד שזה יקרה, הנה כמה דברים שתוכלו לעשות עבור ילדכם כדי לעזור לו:

  • תנו לו להכניס ידיים לפה. בתקופה שבה מתחילים כאבי שיניים אצל תינוקות תבחינו שהתינוק מנסה להכניס כל דבר אפשרי לתוך הפה. את ידיו, צעצועים, בדים, אתכם – הכל. כל דבר שיכול להגיע אל הפה גם ייכנס אליו. כשזה קורה השתדלו שלא למנוע ממנו לעשות את הפעולה הזו, משום שהפעולה הזו יכולה לסייע לו להרגיע את הכאבים. מה שאתם כן יכולים לעשות הוא לשטוף לילדכם את הידיים מידי פעם בכדי לוודא שהן לפחות נקיות.
  • רכשו עבורו צעצועי נשיכה. בתקופת כאבי השיניים אצל ילדים נוצר דחף בלתי נשלט ללעוס ולנשוך דברים. כשזה קורה תוכלו להציע לילדכם מגוון צעצועים רכים שאותם יוכל לנשוך. צעצועי הנשיכה יכולים להיות מפלסטיק או מסיליקון שאותם תוכלו לקרר כי הקור מקל על הכאבים. בהקשר הזה אנו ממליצים לצנן את הצעצועים במקרר ולא במקפיא כדי שהילד לא יקבל כוויות קור. ידוע שקור מכווץ את כלי הדם בחניכיים ובכך מסייע בהפחתת כאבים ונפיחות.
  • הקפידו על תזונה נבונה. בזמן כאבי שיניים אצל תינוקות אופציה נוספת שלכם כהורים להקל על הכאבים תהיה להציע לתינוק מאכלים קרים ורכים כמו למשל פירות או יוגורטים למיניהם. עם זאת בתקופה זו השתדלו להימנע מלתת לו מאכלים חמוצים או מלוחים במיוחד שיכולים לגרות עוד יותר את המקום ולהחמיר את הכאב.
  • עיסוי חניכיים בתנועות רכות. עיסוי תמיד עוזר לכל כאב, בין אצל מבוגרים ובין אצל ילדים. לכן אם תבחינו שילדכם סובל מכאבי שיניים לתינוקות תוכלו לעסות את החניכיים שלו במשך מספר דקות בעזרת ידיים נקיות בתנועות סיבוביות ובכך להקל עליו את הכאבים. העיסוי מסייע בהזרמת דם ומקל על הכאב. ניתן לעיסות עם טיפה שמן זית שידוע כבריא מרגיע ומועיל.
  • ייבשו את הריר בפיו. בתקופה זו של כאבי שיניים אצל תינוקות התינוק מרייר יותר והרוק עלול להחמיר במעט את הגירוי ולהוסיף לכאב. לכן, תוכלו מידי פעם לנקות את הרוק בעדינות ועל ידי כך להקל עליו במקצת את הכאב ולמנוע פצעים.
  • תרופות שיכוך כאבים.במידה ואתם מבחינים כי ילדכם סובל מכאבים קיצוניים שגורמים לו לאי נוחות מוחלטת ושהוא מתקשה עד כדי פשוט לא מצליח לישון בגללם, תנו לו תרופה מיוחדת לשיכוך כאבים. תוכלו להשיג תרופות לשיכוך כאבי שיניים לתינוקות בבית המרקחת, תוכלו לנסות תרופות הומאופטיות להקלה על כאבי שיניים לתינוקות, רק זכרו להתייעץ עם רופא השיניים בנוגע למינון המומלץ לגילו ומשקלו.
  • משחות מאלחשות. קיימים כיום מגוון תכשירים כמו ג'לים או משחות מאלחשות המקלות על כאבי שיניים אצל תינוקות או על כאבי חניכיים אצל תינוקות. אנו פחות ממליצים על האופציה הזו מכיוון שחלק מהמוצרים התגלו כלא יעילים ואחרים אפילו נפסלו לשימוש. תכשירים האסורים לשימוש הם אלו המכילים כולין סליצילאט, בנזוקאין או לידוקאין 2%. אם אתם אם בכל בוחרים לרכוש משחה או ג'ל מאלחש וודאו שהוא בטוח ומותר לשימוש ועשו זאת רק לאחר התייעצות עם רופא או רוקח.

כאבי שיניים אצל ילדים 

מרפאת שיניים לילדים במודיעין המנוהלת על ידי ד"ר נעם בירמן מציעה מגוון טיפולי שיניים לילדים. המרפאה מטפלת בטכניקות חדשניות, מצוידת במכשור מתקדם ועושה שימוש בחומרים החדשניים ביותר. ד"ר נעם בירמן הוא מומחה לרפואת שיניים לילדים בעל ניסיון עשיר בטיפול בילדים. מזכיר האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים, חבר ב IAPD – האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים לילדים, רופא בכיר ומדריך מתמחים במחלקה לרפואת שיניים לילדים בהדסה עין כרם.

אתם מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה לכל שאלה או בעיה.

מרפאת השיניים לילדים במודיעין

ממוקמת במרכז מודיעין –  רחוב יששכר 44, במקום נוח ונגיש גם לתחבורה ציבורית ולבעלי רכב פרטי

צריכים תור?

שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

קצת פרטים פורמליים

נועם בוגר בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. הוא גם בוגר תוכנית ההתמחות ברפואת שיניים לילדים באוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

נועם משמש כעת כרופא בכיר ומלמד את דור העתיד של המתמחים ברפואת שיניים לילדים. והוא מוסמך לביצוע טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה.