טיפול שיניים בהרדמה מלאה​ לילדים

מה יש לטכנולוגיה להציע כיום?

כבר מספר עשורים שטיפול שיניים בהרדמה מלאה לילדים הפך לחלק אינטגרלי ממערך הטיפולים הדנטלי שמציע תחום רפואת השיניים. התפתחות הענף לכיוון זה, מאפשר טיפול שיניים בהרדמה מלאה בילדים הסובלים מחרדה דנטאלית או בכאלה שחוו בעבר טראומה בשל ביקורים רבים ותכופים אצל רופא השיניים. למעשה, הרדמה מלאה לילדים, בזמן טיפול שיניים מאפשרת לרופא לטפל בילד כשהוא שרוי במצב נינוח ואינו חש כאבים ומשום שכך מהווה פתרון יעיל ואפקטיבי ביותר כמקרים בהם נדרשים טיפולים רבים. בטיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה הילד יוצא בסבירות גבוהה מטיפול השיניים כשהוא רגוע, ולכן לא יפתח חרדה דנטלית או התנגדות בכל פעם שיאלץ לבקר אצל רופא השיניים.

באמצעות הטכנולוגיה, הידע הרב והמחקרים שנעשו בתחום – היום שלא כמו פעם, יכולים רופאי השיניים להציע פתרון בטוח ויעיל לילדים שעד כה התקשו לעבור טיפולי שיניים באופן רגיל. ד"ר נעם בירמן, מומחה לרפואת שיניים לילדים בעל קליניקה פרטית במודיעין מסביר: "בשנים האחרונות ישנה עלייה חדה בפניות הורים שמבקשים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים. הביקוש לטיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים עולה וכתוצאה מכך משך ההמתנה לטיפול שכזה דרך המסגרת הציבורית עלול להימשך חודשים ארוכים. הפתרון למצב הזה מגיע מרופאים מומחים לרפואת שיניים לילדים שעוסקים בטיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים במסגרות הפרטיות."  

"כרופא שיניים כשילד מגיע אלי לטיפול אני תמיד מקפיד לשאול את עצמי: האם הטיפול הזה הוא הפתרון המיטבי שהייתי בוחר לילדיי שלי?"

טיפול שיניים בהרדמה מלאה לילדים – למי זה מתאים?

"זה הרי ידוע שילדים בכל גיל – גם הצעירים ביותר, נזקקים לטיפול כתוצאה ממוקדי עששת שעשויים להוביל לזיהומים בחלל הפה וכאבי שיניים" אומר ד"ר בירמן. "רוב הפרוצדורות הדנטליות מחייבות את הילד לשכב בלי לזוז, לפתוח את הפה זמן רב וברקע רעש המקדחה – אלה עלולים להפחיד. עבור ילדים רבים הטיפול אצל רופאי השיניים הכרחי ביותר ועדיין, הוא נחשב ללא סימפטי ואפילו מפחיד. הרדמה מלאה לילדים היא הפתרון האולטימטיבי לטיפול שיניים אצל ילדים המסרבים לשתף פעולה עם הרופא המטפל ויש הרבה כאלה, הנה כמה דוגמאות:

במידה וזיהיתם בין המקרים האלה את הילד שלכם דעו כי טיפול שיניים בהרדמה מלאה הוא הטיפול הנדרש עבורו. מדובר בטיפול ידידותי להורים ולילדים שלהם כאשר המטרה היא בכל מחיר ובכל מצב – תמיד – לספק את הטיפול הבטוח, הטוב והמקצועי ביותר. כעת, לפני שאתם פונים לרופא השיניים שתמיד הייתם הולכים אליו או לכזה שנדמה לכם שיתאים, ישנם מספר פרמטרים חשובים שכדאי לכם ברר לפני הבחירה במסגרת הטיפול.

לשיחת יעוץ בנושא טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה לחצו כאן >>>

האם כל רופא שיניים יכול לבצע טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה? 

הרופאים המוסמכים לטיפול שיניים בהרדמה מלאה לילדים הינם: רופאי שיניים מומחים לרפואת שיניים לילדים, רופאים בעלי התמחות בפה ולסת ורפואת הפה ורופאי שיניים כלליים שעברו הכשרה מיוחדת לטיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים מטעם משרד הבריאות.

היכן תקבלו את הטיפול הטוב ביותר?

בטיפול שיניים בהרדמה מלאה לילדים חשובה לא רק איכות הצוות המטפל, אלא גם היכן מתבצע הטיפול. טיפול שיניים בהרדמה מלאה לילדים הוא הליך שיכול להיות מורכב ולכן יש לשקול ביצוע ההליך במרכז רפואי המציע צוות מקצועי של מומחים, חדרי ניתוח מיועדים ומכשור חדשני בטכנולוגיה מתקדמת. כשאתם בוחרים רופא שיניים לילדכם חשוב שתבדקו היכן מתבצע ההליך הטיפולי, האם הרופא מיומן, האם הצוות הרפואי איכותי, האם נעשה שימוש במכשור מתקדם, האם המרדימים מנוסים ומה היכולת של המקום שבו מתבצעת ההרדמה לספק גיבוי רפואי במידת הצורך.

הקליניקה שלנו היא מרפאת מומחים לטיפולי שיניים לילדים. מרכז ההרדמות שלנו פועל במרכז הרפואי 'עתידים מדיקל סנטר", רמת החייל,  המבצע למעלה מ- 1000 טיפולים בהרדמה כללית בכל חודש! המרכז מאובזר בציוד מתקדם, בזמינות תורים גבוהה, ליווי פרטי לאורך כל הדרך, צוות מיומן מסור ומקצועי, חדר המתנה פרטי לפני ואחרי הטיפול ויחס אישי כפי שרק מרכז רפואי פרטי ומתקדם יכול לספק. לסיכום, במקרה של טיפול שיניים בהרדמה מלאה לילדים, יש לעשות כל מה שאפשר על מנת להקטין את הסיכונים הקיימים וכאן אני חוזר ומדגיש את החשיבות שעליכם לתת לקריטריונים הבאים בבחירה שלכם את רופא השיניים: על רופא השיניים להיות מקצועי ומנוסה, עליו להיות מסוגל לבצע טיפול בזמן קצר יחסית ובכך לקצר גם את משך זמן ההרדמה, עדיף שהרופא יכיר את הילד, עדיף שיעבוד עם צוות מתגבר ומיומן בעל אוריינטציה לטיפול שיניים בהרדמה מלאה לילדים ועדיף שהטיפול יתבצע במקום מאובזר ובטוח, המקפיד על כללי ההליכים הרפואיים על כל המשתמע מכך. כמו שאמרתי לא פעם למטופלים שלי ולחברים – שלי אני ממליץ על טיפול שיניים בהרדמה מלאה לילד רק לאחר שאני עונה בחיוב על השאלה הבאה: "האם הייתי אני בוחר בטיפול זה עבור ילדיי?"

תמונת אורך של ד"ר נעם בירמן

ד"ר נעם בירמן

ד"ר נעם בירמן הוא מומחה לרפואת שיניים לילדים בעל ניסיון עשיר בטיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה. רופא בכיר ומדריך מתמחים במחלקה לרפואת שיניים לילדים בהדסה עין כרם. חבר ב-  IAPD – האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים לילדים, וב–EAPD האיגוד האירופאי לרפואת שיניים לילדים. לשעבר, מזכיר וחבר ועד האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים.

לשיחת יעוץ בנושא טיפול שיניים לילדים בהרדמה מלאה חייגו או מלאו טופס ואנו נחזור אליכם בהקדם ​