באנר עליון תמונות של ילדים שמחים

טיפולי שיננית

ניקוי אבנית מהשיניים יכול לפתור בעיות רבות!

ביקורים קבועים אצל שיננית יקנו לכם ולילדיכם הרגלים טובים ובריאים שיסייעו לכם בשמירה על היגיינת הפה, כאשר ההרגלים הללו יכולים להוריד באופן דרסטי את הסיכוי לזיהומים, לעששת ולחורים בשיניים. ביקורים קבועים ושגרתיים אצל רופא השיניים והשיננית חיוניים לילדים לא פחות מאשר למבוגרים.

אם תבצעו בכל חצי שנה ניקוי שיניים יסודי, תבטיחו לעצמכם פה נקי ובריא ולילדכם תבטיחו שהשיניים הטרומיות שלהם יישארו בריאות ומטופחות עד שינשרו באופן טבעי ויוחלפו בשיניים הקבועות. ככלל, שמירה על היגיינת הפה יכולה לחסוך הרבה מאוד כסף וכאבים מיותרים, למבוגרים ולילדים.

הדרכת שיניים לילד על פלטת שיניים

שיננית לילדים – מרפאתנו מתמחה בכך!

מרפאת השיניים שלנו מתמחה בטיפול בילדים. כבר שנים שאנו מסייעים להורים ולילדיהם לשמור על שגרה נכונה של היגיינת פה בריא ועל שיניים יפות ואסטטיות. ילדים שונים ממבוגרים בהרבה דברים וזה מתבטא גם בגישה של רופא השיניים או של השיננית כשזה נוגע לטיפול בהם. חשוב שלשיננית תהיה גישה לילדים, חשוב שהיא תדע להרגיע אותם במידת הצורך ושתטפל בהם בעדינות עד כמה שניתן בכדי למנוע כאבים או חוסר נעימות.

שיננית למבוגרים- טיפול גם להורים

גם מבוגרים סובלים מבעיות בשיניים, כמו: עששת, זיהומים וחורים בשיניים. לכן, ביקור באופן קבוע אצל שיננית שמטפלת במבוגרים הוא מומלץ מאוד. תכיפות הביקורים משתנה בן אדם לאדם ותלויה, בן היתר, בשמירה על היגיינת פה נכונה, שימוש במשחות ומי פה שמתאימים למבוגרים, תזונה נכונה וגנטיקה. טיפולי ניקוי אבנית מהשיניים באופן קבוע יכולה למנוע היווצרות חורים, עששת ודלקות ויכולה לחסוך לכם טיפולי שיניים בהמשך.

טיפול שיניים בסביבה תומכת וידידותית לילדים

אחת המטרות החשובות לנו ביותר היא שילדכם ירגיש הכי בנוח שאפשר במרפאה. ידוע שלרופאי שיניים ולשינניות ילדים ישנו מוניטין לא חיובי במיוחד ומשום כך, חשוב לנו שהחוויה של ילדכם תהיה אחרת. אנו משקיעים רבות על מנת ליצור אווירה נעימה וסביבה תומכת שתשאיר את ילדכם בתחושה טובה ותמנע התפתחות של חששות עתידיים מרופא השיניים או כל סוג של חרדה דנטאלית, אולי הוא אפילו יצליח ליהנות מהטיפול ויסכים לחזור עליו שוב ושוב.

טיפול שיננית להורה ולילד

טיפולי שיננית יחד עם ילדיכם היא דרך נוספת להקל על תחושת החשש שהם חווים בטיפולי השיניים ויכול להפחית חרדות מרופאי השיניים. כשאתם מציבים דוגמא אישית לילדיכם ומעבירים להם תחושת ביטחון, שאין להם ממה לחשוש, ילדיכם יהיו יותר נינוחים ורגועים בזמן טיפול הסרת האבנית, מה שמאפשר טיפול מלא בשיניים ויוצר חוויה חיובית אצל ילדיכם.

ככל שנצליח ליצור בזמן הטיפול חוויה נעימה וחיובית יותר לילד כך גדל הסיכוי שהוא יהיה מוכן בעתיד להגיע למרפאת השיניים וישמור על הרגלים דנטאליים בריאים שקריטיים במיוחד למהלך חייו.

הביקור הראשון אצל רופא השיניים

מומלץ שהביקור הראשון של ילדכם אצל רופא השיניים יהיה עד גיל 12 חודשים כיוון שזהו השלב שבו השיניים הטרומיות מתחילות לבקוע. חשוב שרופא השיניים יפקח על התקדמות גדילתן ויבטיח שההתפתחות שלהן תהיה תקינה. בריאות השיניים הקבועות של ילדכם מתחילה כבר עם שיני החלב שלו. תוכלו לקרוא על כך עוד בעמוד המדריך לטיפול שיניים ראשון לילדים באתר שלנו.

החשיבות שבטיפולי שיננית לילדים כבר מגיל צעיר

ככלל, עדיף שתסגלו לילדכם הרגלים נאותים של שמירה על היגיינת הפה והשיניים כבר מגיל צעיר. מחלת העששת, זיהומים וריקבון בשיניים אלו מצבים שכיחים מאוד בקרב ילדים שביקור אצל השיננית יכול למנוע אותם. כהורים, אנו בטוחים שרווחת ילדכם היא הדאגה הגדולה ביותר שלכם ובטוחים שאתם מודעים לעובדה שהיגיינת הפה שלהם היא חלק חשוב מבריאותם הכללית. הטיפול בשיניים ובחניכיים של ילדכם מתחיל בכם – – רק אתם יכולים לסגל להם את ההרגלים להיגיינת פה מצוינת.

איך לשמור על היגיינת פה לתינוקות

תינוקות נולדים עם כל השיניים אבל לא ניתן לראות אותן כי הן מוסתרות בחניכיים. שיני החלב מתחילות לבקוע פחות או יותר כשהילד מגיע לגיל 6 חודשים. כבר מאז, כהורים חשוב במיוחד שתדעו כיצד לטפל בשיניו של ילדכם, משום שעל ידי כך תוכלו לסגל אותו לתחושה של טיפוח השיניים, אזור הפה והחניכיים עוד לפני שהשיניים הטרומיות נובטות.
ישנן כמה פעולות אותן תוכלו לעשות לטיפוח השיניים והחניכיים של ילדכם כבר ינקות שיסייעו לכם לשמור על ניקיון השיניים שלו ובכך להימנע מהיווצרות חיידקים העלולים לגרום לזיהומים ולעששת. תוכלו למשל לנגב לו את החניכיים עם גזה או מטלית לאחר האכלה ואפילו להבריש את שיניו באמצעות מברשת שיניים עם זיפים רכים במיוחד המיועדת לשיניים של תינוקות. כדי למנוע עששת בשיניים, לאחר שילדכם סיים לשתות פשוט קחו ממנו את הבקבוק. עששת יכולה להיווצר בשיניו של התינוק כאשר הוא שותה חלב, פורמולה, או מיץ מבקבוק ונרדם אתו. זכרו לקבוע את פגישת השיניים הראשונה לילדכם לפני יום הולדתו הראשון או אחרי שמבצבצת השן הראשונה, המוקדם מבניהם.

איך לשמור על היגיינת הפה לילדים

ככל שהילד גדל, עליו ללמוד יותר על החשיבות שבשמירה על היגיינת השיניים, הפה והחניכיים שלו. עד גיל 3 לערך יצמחו אצל הילד כל השיניים הטרומיות ועליכם להבין כי החשיבות שבשמירה על שיניים טרומיות היא עצומה. אי שמירה על היגיינת הפה אצל ילדים יכול להוביל לביקורים תכופים אצל רופא השיניים כתוצאה מזיהומים בחלל הפה, מהתפתחות של עששת חריפה ומחורים בשיניים. ישנם ילדים שהשיניים שלהם הוזנחו עד כדי כך שבגיל צעיר במיוחד הם כבר נזקקים לעבור טיפולי שורש לילדים או כאלה שכתוצאה מהיגיינת פה נמוכה במיוחד, מתפתח ריקבון עמוק בשיניים שלהם והם פשוט נושרות מוקדם מהרגיל. במקרה כזה הילד יצטרך טיפול להשלמת שיניים חסרות. תוכלו לקרוא וללמוד עוד על טיפול בשיניים של תינוקות וילדים בעמוד טיפול שיניים לילדים – שאלות ותשובות באתר שלנו.

טיפים לשמירה על היגיינת פה אצל ילדים

הכנו עבורכם רשימה קצרה של טיפים שיעזרו לכם לשמור על השיניים של ילדכם בריאות וחזקות כבר מגיל צעיר:
כבר מגיל צעיר הרגילו את ילדכם בתחושה של צחצוח שיניים.
השתמשו בכמות קטנה (כגודל אפונה) של משחת שיניים פלואורידית על מברשת בעלת זיפים רכים במיוחד.
וודאו שהילד שלכם יורק את המשחה מיד לאחר הצחצוח ולא בולע אותה.
וודאו שילדכם מבצע את פעולת הצחצוח לפחות 2 דקות, פעמיים ביום.
למדו את ילדכם להשתמש בחוט דנטלי מהרגע שהוא יכול לגעת בשיניו ולהיות מודע אליהן ואפילו קודם לכן כדי לעזור לבנות הרגלי היגיינה טובים.
עזרו לילדכם לצחצח את שיניו ולהשתמש בחוט דנטלי, תזכירו לו לצחצח גם את השיניים האחוריות.
השתדלו לבקר אצל השיננית ורופא השיניים אחת לכל 6 חודשים.
זכרו – ככל שתלמדו את ילדכם מגיל מוקדם יותר על החשיבות שבשמירה על בריאות הפה והשיניים וככל שתקפידו אתם על התנהלות נכונה והיגיינת הפה, כך יגדל הסיכוי שלכל אורך חייהם הם ייהנו משיניים טובות ומטופחות ומהתערבות כירורגית מינימלית מצד רופא השיניים. שגרה יומיומית קפדנית נכונה של היגיינת הפה, שומרת על בריאות השיניים והחניכיים של ילדכם מגיל ינקות ולכל אורך חייו. 

טיפים לשמירה על היגיינת פה אצל מבוגרים

יש חשיבות גבוהה לשמירה על היגיינת פה גם אצל מבוגרים. הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם:
צחצוח שיניים פעמיים ביום.
שימוש במשחת שיניים המכילה פלואוריד.
שימוש במי פה לאחר הצחצוח.
שימוש קבוע בחוט דנטלי לאחר כל ארוחה.
שימוש במברשת שיניים בעלת סיבים שאינם פוצעים את החניכיים.
החלפת מברשת השיניים כל 3 חודשים.

שמירה על היגיינת פה נכונה יכולה להפחית היווצרות של עששת וחורים ולשמור על השיניים שלכם בריאות ושלמות לאורך זמן.

טיפולי שיננית לילדים מומלץ תמיד לבצע במרפאה המתמחה במתן טיפולי שיניים לילדים. במרפאתנו ניתן לבצע טיפולי שיננית במבוגרים ובילדים.


ד"ר נעם בירמן הוא מומחה לרפואת שיניים לילדים בעל ניסיון עשיר במיוחד בטיפולי שיניים לילדים מכל הסוגים. ד"ר נעם הוא מזכיר האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים, חבר ב IAPD – האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים לילדים, רופא בכיר ומדריך מתמחים במחלקה לרפואת שיניים לילדים בהדסה עין כרם.

 

מרפאת השיניים לילדים במודיעין

ממוקמת במרכז מודיעין –  רחוב יששכר 44, במקום נוח ונגיש גם לתחבורה ציבורית ולבעלי רכב פרטי

צריכים תור?

שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

קצת פרטים פורמליים

נועם בוגר בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. הוא גם בוגר תוכנית ההתמחות ברפואת שיניים לילדים באוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

נועם משמש כעת כרופא בכיר ומלמד את דור העתיד של המתמחים ברפואת שיניים לילדים. והוא מוסמך לביצוע טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה.