באנר עליון תמונות של ילדים שמחים

השלמת שיניים חסרות לילדים 

השלמת שיניים חסרות לילדים 

גשר מרילנד – רק אצל רופא שיניים מומחה!

מה זה גשר מרילנד?

גשר מרילנד הוא מבנה דמוי גשר ועליו שיניים וחניכיים מפלסטיק הנתמכים על ידי מסגרת מתכת או חרסינה. הגשר מודבק לשיניים הסמוכות לשיניים החסרות בחלקן האחורי. זוהי טכניקה חדשנית לשחזור שיניים חסרות, המחליפה את הצורך בהשתלות דנטאליות וחוסכת מהמטופל זמן ועלויות.

כשרופא השיניים משתמש בטכניקת גשר מרלינד המטופל לא צריך שתלים דנטאליים. הטיפול מתבצע ללא ניתוח וללא כאבים ובניגוד לטכניקות אחרות גם ללא פגיעה בשיניים הסמוכות לשיניים החסרות. אחוזי ההצלחה של גשר מרילנד דומים לאלו של כתרים וגשרים רגילים והוא משמש לעתים גם כפתרון זמני לפני השתלות דנטאליות באזור השיניים הקדמיות.

שיטת טיפול זו מחייבת ניסיון ומיומנות מצד רופא השיניים המטפל – עליו לדעת לבחור את המקרים המתאימים לשימוש בטכניקת השחזור, עליו לדעת כיצד להתאים את הגשר לפיו של המטופל ועליו לתכנן תכנון קפדני של הליך ההדבקה. ד"ר נעם בירמן הוא רופא ילדים מומחה המיומן בטיפול זה ומחויב לבריאות ילדכם ולביצוע התהליך ברמה הרפואית הגבוהה ביותר ובתנאים הטובים והנוחים ביותר עבורכם. מעט מידע על הטכניקה ועל ההליך הדנטאלי במאמר הבא.

גשר מרילנד – פתרון אולטימטיבי לשיניים חסרות אצל ילדים!

אילוסטרציה של גשר מרלינד להשלמת שן חסרה

למה נקרא גשר מרילנד?

גשר מרילנד הוא שיטה אחת מיני רבות המשמשת לשחזור שיניים במקרה הצורך. זוהי טכניקה שמשתמשים בה בדרך כלל להחלפת השיניים הקדמיות. שמו של הגשר ניתן לו מאחר והשיטה פותחה באוניברסיטת מרילנד בארה"ב.

איך גשר מרילנד עובד?

ניתן להשתמש בגשר מרילנד רק כאשר יש למטופל שן טבעית מכל צד של הרווח הנגרם כתוצאה מהשן או השיניים החסרות. הגשר הוא למעשה תותבת קבועה שנדבקת על המשטח הפנימי של השיניים הסמוכות הבריאות והשלמות לשן החסרה. בחלקו האמצעי של הגשר מונחות השן או השיניים המחליפות את השיניים החסרות, כשמשני הצדדים שלהן מחוברים תומכים בצורת כנף שמייצבים את הגשר במקומו. את התומכים מחבר רופא השיניים על ידי הדבקה לחלק האחורי של השיניים הסמוכות לשיניים החסרות. מבנה הגשר שהודבק לשיניים השלמות הסמוכות בחלקן האחורי נתמך על ידן.

ההליך הטיפולי

ההליך הטיפולי הנדרש להתקנת גשר מרילנד מתפרס על פני מספר פגישות. בפגישה הראשונה ירדים רופא השיניים את האזור הנדרש לטיפול וינקה ממנו ריקבון ואבנית. לאחר מכן, ישחיז הרופא את חלקן האחורי של השיניים הסמוכות (העתידות לשמש כתומכות לגשר), לאחר מכן הוא יצור תבנית למנשך הפה של המטופל. התבנית תישלח למעבדת השיניים שתיצור על פיה את הגשר כך שיתאים בצורה המושלמת לפיו של המטופל.

בזמן שבו המעבדה מייצרת את הגשר, יכול רופא השיניים להתקין בפיו של המטופל גשר זמני, אותו הוא יסיר בפגישה האחרונה לפני שיניח את הגשר שהוכן במעבדה בפיו של המטופל. בסיום הטיפול יסיר רופא השיניים את הגשר הזמני ויבדוק את התאמתו של הגשר שהוכן במעבדה. במידה והגשר מתאים באופן מושלם, ידביק רופא השיניים את כנפי הגשר לחלק שהשחיז בפגישה הראשונה מאחורי השיניים הסמוכות לשן החסרה ובכך יושלם ההליך.

כמה זמן גשר מרלינד מחזיק מעמד?

איכותו של גשר מרילנד כמו גם עיצובו הוכחו כמוצלחים הן כתותבת מעבר והן כתותבת קבע. במידה והמטופל שומר על היגיינת שיניים טובה, גשר מרילנד יכול להחזיק מעמד מעל ל – 10 שנים.

האם הטיפול כואב?

מדובר בטיפול ללא כאבים. יכול להיות שהמטופל יצטרך טיפול שורש ואז יקבל הרדמה מקומית אבל רוב המטופלים מעידים שלא חשו כאב כלל ואם חשו כאב הוא היה קל עד כדי כמעט בלתי מורגש.

מתי לא ניתן להתקין גשר מרילנד?

טכניקת גשר מרילנד דורשת הדבקה של מסגרת מתכתית על צדן האחורי של השיניים הסמוכות לשן החסרה (על אימייל השן) ולכן לא ניתן להשתמש בה כשמצבו של המטופל דורש שיקום של מספר שיניים במקביל או במקרה שבו אין מספיק אמייל לצריבה. ניתן להשתמש בגשר מרילנד רק כאשר יש למטופל שן טבעית מכל צד של הרווח הנגרם כתוצאה מהשן או השיניים החסרות ובמקרה שבו יש מספיק אמייל.

היתרונות והחסרונות שבטכניקת גשר מרילנד

אחד היתרונות הבולטים של גשר מרלינד הוא היכולת לפתור אצל מטופלים בעיות של שיניים חסרות ללא הדבקת כתרים על השיניים הסמוכות וללא שתלים דנטאליים. זהו טיפול שמרני יחסית עם עלות נמוכה שאפילו אינו דורש הרדמה בזמן הביצוע. החסרונות לעומת זאת הם שככל שעובר הזמן והגשר כמו גם ההדבקה מתבלה, קיימת סכנה שהגשר פשוט יתנתק. כמו כן יכולה להתפתח עששת בחיבורי האמייל והאסתטיקה של טיפול זה נחשבת נמוכה באופן יחסי לפתרונות האחרים הקיימים כיום בשוק.

גשר מרילנד מחיר  

השימוש בטכניקת גשר מרילנד היא פתרון שיכול לחסוך להורים הרבה מאוד כסף. משרד הבריאות אוסר על רופאי השיניים לפרסם מחירים לשירותיהם ולכן נשמח אם תצרו עמנו קשר, תגיעו למרפאה לפגישת ייעוץ בה ד"ר בירמן יבדוק את ילדכם וייתן לכם הערכה מדויקת של מה הטיפול שילדכם זקוק לו כולל מחיר.

ד"ר נעם בירמן הוא מומחה לרפואת שיניים לילדים בעל ניסיון עשיר בטיפולי איטום חריצים בשיניים לילדים. מזכיר האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים, חבר ב IAPD – האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים לילדים, רופא בכיר ומדריך מתמחים במחלקה לרפואת שיניים לילדים בהדסה עין כרם. למידע נוסף וזמינות תורים אצל ד"ר נעם בירמן, צרו קשר עם המרפאה בטלפון 077-602-0200

ראו גם טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, השלמת שיניים שבורות, איטום חריצים וסתימות שיניים לילדים

מרפאת השיניים לילדים במודיעין

ממוקמת במרכז מודיעין –  רחוב יששכר 44, במקום נוח ונגיש גם לתחבורה ציבורית ולבעלי רכב פרטי

צריכים תור?

שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

קצת פרטים פורמליים

נועם בוגר בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. הוא גם בוגר תוכנית ההתמחות ברפואת שיניים לילדים באוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

נועם משמש כעת כרופא בכיר ומלמד את דור העתיד של המתמחים ברפואת שיניים לילדים. והוא מוסמך לביצוע טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה.