באנר עליון תמונות של ילדים שמחים

כתרים לשיני חלב לילדים

כתרים לשיני חלב (כסוף)

טיפוח השיניים של ילדכם מתחיל בגיל מאוד צעיר. צעיר הרבה יותר משחשבתם. רוב ההורים אינם מודעים לכך אבל טיפוח שיני החלב של ילדיהם יגדיר את בריאות השיניים שלהם בעתיד. ישנם פעוטות בגילאים קטנים מאוד, אפילו שנתיים ושלוש שכבר צריכים כתרים לשיניים. למה? בין היתר כי ההורים לא לקחו ברצינות את הטיפול בשיני החלב שלהם: נתנו להם להירדם עם בקבוק ממותק בפה או נתנו להם לחגוג עם יותר מידי ממתקים.

שיני החלב אצל ילדים למעשה מאפשרות לשיניים הקבועות שלהם להתפתח באופן בריא בתוך הלסת. נשירה מוקדמת של שן חלב אצל ילד מכל סיבה שהיא, יכולה לגרום לבקיעה מוקדמת של השן הקבועה כשהיא לא מפותחת מספיק או במקרים אחרים להפר את מאזן המנשך. אלה מובילים אחר כך לצורך ביישור שיניים או בטיפולי שיניים משמעותיים בגילאים מתקדמים יותר. אז מה הפתרון? קודם כל לטפל בשיניים – גם בשיני החלב.

ומה בכל זאת עושים אם הזנחת השן הובילה אותה למצב של ריקבון מתקדם או עששת? האם ניתן לשחזר אותה? בדיוק בשביל זה הומצאו כתרים לשיני חלב אצל ילדים.  

אילוסטרציה של כתר כסוף לילדים

מה זה בדיוק כתרים לשיני חלב?

בהרבה מקרים בשיניים של ילדים נוצר מצב שבו חלק גדול מכותרת השן נהרס כמעט לחלוטין כתוצאה מעששת חריפה וריקבון או טיפול שורש עד כדי כך שישנו צורך לשחזר את צורת השן באמצעות כתר. הכתר הוא מבנה מתכתי המקיף את השן ושומר עליה מהיווצרות זיהומים ריקבון או עששת עד לזמן שבו תנשור מהפה באופן טבעי. 

כתרים לשיני חלב אלו כתרים מיוחדים העשויים מנירוסטה (חומר כסוף), המוכנים מראש ומגיעים במגוון גדלים המותאמים במיוחד לשיניים הטרומיות של ילדים הנדרשים לטיפולי שיניים. בשונה מכתרי החרסינה של מבוגרים, כתרים אלו הם דקים מאוד ומשום שכך אין צורך להשחיז חומר שן כדי להתקין אותם.  

מתי נשתמש בכתרים לשיני חלב?

רופא השיניים יבחר להשתמש בכתרים לשיני חלב אצל ילדים כמענה למספר מצבים בהם נדרשת שמירה גדולה יותר על שיניו של הילד, כזו שתמנע התפתחות של זיהומים בשיניים או עששת חריפה. כתר לשן חלב נותנת מענה דנטאלי לילד שעבר טיפול שורש באחת השיניים או אצל ילד שעששת וריקבון הרסו לו חלק גדול מכותרת השן. כתר לשן חלב גם נותנת מענה במקרים של שחיקת שיניים מוגברת או אצל ילדים הסובלים מפגמים גנטיים שיכולים להתבטא בהתפתחות לא תקינה של רקמת השן הפנימית או שכבת השן החיצונית. למעשה, כתרים לשיני חלב הם מעין פתרון זמני קבוע ואמורים להחזיק מעמד בפיו של הילד עד שהשן תנשור ותפנה את מקומה לשן הקבועה.

החשיבות שבהתקנת כתרים אצל ילדים

כבר באזור גיל 6 מתחילות לבקוע השיניים הקבועות אצל ילדים. זהו תהליך הנמשך בדרך כלל עד גיל 13. ישנה הנחה מוטעית שהרבה מאוד הורים לוקים בה והיא: משום ששיני חלב נושרות אין צורך של ממש לטפל בהם כמו שהיינו מטפלים בשיני הקבע, אבל זה רחוק מלהיות נכון. כהורים, חשוב מאוד שתדעו – החשיבות של התקנת כתרים לשיני חלב ובכלל טיפול בשיני החלב של ילדים היא עצומה. זה נכון ששיני החלב של ילדכם נשירות ויחליפו את מקומם עם הזמן לשיניים הקבועות, אבל העדיפות היא תמיד לנסות ולשמור עליהן זמן ממשוך ככל שניתן.

לחשיבות הרבה שבטיפול בשיני חלב יש כמה סיבות. ראשית, שיני החלב שומרות מקום לשיניים הקבועות ואובדן שן יכול לגרום לכך שהילד יזדקק ליישור שיניים. בנוסף, כשמתפתחת עששת חמורה בשן חלב אצל הילד היא יכולה לפגוע גם בנבט השן הקבועה ולהזיק לו. כך או כך, כתרים בשיני חלב בהרבה מקרים מפצים על מקומה של שן חלב הרוסה לחלוטין או כזו שנעקרה טרם זמנה ועל ידי כך הם מבטיחים שבחלל הפה של הילד ישמר משנן מאוזן עד לסיום התקופה בה באופן טבעי יתחלפו כל השיניים משיני חלב טרומיות לשיניים קבועות. 

 

כתרים לשיני חלב מחיר?

מרפאתנו מתמחה ומיומנת ביותר בהתקנת כתרים (כסופים) לשיני חלב עבור ילדים בכל גיל. משרד הבריאות אוסר על רופאי השיניים לפרסם מחירים לשירותיהם ולכן נשמח אם תצרו עמנו קשר ותגיעו למרפאה לפגישת ייעוץ. בפגישה נבדוק את מצב השיניים של ילדכם ולאחר מכן נוכל לתת לכם הערכה מדויקת של מה הטיפול שילדכם זקוק לו כולל מחיר.

ד"ר נעם בירמן הוא מומחה לרפואת שיניים לילדים בעל ניסיון עשיר בטיפולי איטום חריצים בשיניים לילדים. מזכיר האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים, חבר ב IAPD – האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים לילדים, רופא בכיר ומדריך מתמחים במחלקה לרפואת שיניים לילדים בהדסה עין כרם. למידע נוסף וזמינות תורים אצל ד"ר נעם בירמן, צרו קשר עם המרפאה. 

ראו גם טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים, סתימות שיניים לילדים, טיפול בסדציה לילדים, טיפולי שורש לילדים, השלמת שיניים חסרות 

מרפאת השיניים לילדים במודיעין

ממוקמת במרכז מודיעין –  רחוב יששכר 44, במקום נוח ונגיש גם לתחבורה ציבורית ולבעלי רכב פרטי

צריכים תור?

שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

קצת פרטים פורמליים

נועם בוגר בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. הוא גם בוגר תוכנית ההתמחות ברפואת שיניים לילדים באוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

נועם משמש כעת כרופא בכיר ומלמד את דור העתיד של המתמחים ברפואת שיניים לילדים. והוא מוסמך לביצוע טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה.