באנר עליון תמונות של ילדים שמחים

השלמת שיניים שבורות לילדים 

מה תעשו אם נשברה לילד השן?

כהורים אתם בוודאי תדע כיצד לטפל בילדכם במידה והוא נפל, נחבט, נפצע או נשרט, אבל מה אם הוא ישבור את השן? תדעו מה לעשות אז? מרפאתנו מציעה לכם כהורים מגוון טיפולים להשלמות שינים לילדים וכן צעדים נוספים שיכולים לסייע לילדכם להתמודד עם שן שבורה או כזו שנפלה מוקדם מהצפוי.

חבלה בשיניים, שן שבורה ואפילו שן חסרה עלולה להיתפס אצל הילד כפגם אסתטי שיכול להשפיע עליו רבות מבחינה התפתחותית וחברתית. גם במידה והשן שנשברה היא שן חלבית שעתידה בכל מקרה להתחלף בשן קבועה, בזמן שיחלוף מרגע שהשן נשרה ועד שהשן הקבועה תנבוט, השן יכולה להחליף את צבעה ולהפוך את פיו של הילד למראה שאינו אסטטי ויותר מזה, לקושי לבטא צלילים מסוימים בדיבור. הילד יכול להיתקל בחוסר נעימות מצד חברים וזה יכול להוביל לפגיעה בביטחון העצמי. יתרה מכך, פיזית, כששן חלב נשברת או נושרת לפני הזמן ומפנה את מקומה ללא שהשן החדשה והקבועה מוכנה לבקוע, זה יכול לפגוע במנשך הפה של הילד ולהוביל לכך שהוא יצטרך בעתיד טיפול יקר ליישור שיניים. כדי להימנע ממצבים שכאלה עדיף ללכת ישירות לרופא השיניים ולבקש טיפול להשלמת השן לילד. 

ישנן מספר שיטות להשלמת שן שבורה או חסרה, להלן כמה מהן. מרפאתנו מתמחה בהשלמת שן חסרה כתוצאה מחבלה (סימן לחבלה בשן – שן אפורה) או חוסר מולד באמצעות גשר מרילנד של חברת emax. זהו פתרון אסטטי, ייחודי, מצוין שאיננו יקר הייחודי למרפאתנו.

ילד מסמן וי בעמוד אינטרנט "השלמת שן שבורה"

השלמת שן חסרה באמצעות גשר מרילנד

גשר מרילנד הוא מבנה דמוי גשר שעליו מותקנת השן החסרה או השיניים החסרות כשהן נתמכות על ידי מסגרת מתכת או חרסינה. הגשר מודבק לשיניים הסמוכות לשיניים החסרות בחלקן האחורי. זוהי טכניקה חדשנית יחסית וייחודית לשחזורי שיניים שאנו מבצעים במרפאה שלא מצריכה שתלים דנטאליים. הטיפול מתבצע ללא ניתוח וללא כאבים ובניגוד לטכניקות אחרות גם ללא פגיעה בשיניים הסמוכות לשיניים החסרות. אחוזי ההצלחה של טכניקת גשר מרילנד דומים לאלו של כתרים וגשרים רגילים והוא משמש לעתים גם כפתרון מצוין בעלות לא גבוהה להשלמה ולשחזור של שיניים חסרות אצל ילדים. תוכלו לקרוא עוד על טכניקת גשר מרלינד באתר שלנו.

השלמת שן שבורה באמצעות הדבקה

שחזור או השלמות שיניים לילדים ניתן גם לעשות מחומרים כמו אמלגם הידוע כסתימה האפורה, או קומפוזיט הידוע כסתימה הלבנה והאסטטית יותר. אלו חומרים שנעשה בהם שימוש במקרים שנדרשת סתימה לחורים קטנים עד בינוניים. כשהחור גדול יותר או לחלופין במצבים שבהם השן איבדה משלמותה או נשברה כליל נצטרך כבר לבצע טיפול של השלמת שיניים.

כך או כך, לרוב, בטיפול להשלמת שן שבורה לילדים באמצעות הדבקה ישתמש רופא השיניים בחומר הקרוי קומפוזיט. זהו חומר בצבע הזהה לצבע השן ומשתמשים בו לסתימת חורים בשיניים, לתיקון סדקים, לסגירת רווחים גדולים מידי בין השיניים או להשלמת קצוות שנשברו. הדבקת הקומפוזיט אל השן בדרך כלל מתבצעת בטיפול אחד פשוט וקצר אבל לעתים במקרים מסובכים או מורכבים יותר יאלץ הילד לחזור אל רופא השיניים לטיפול נוסף. בהשלמת שן באמצעות הדבקה אין צורך בשיניים זמניות או בהמתנה ליצירת תבנית ממעבדת השיניים. החומר מונח ישירות על משטח השן ומושחז כך שהתוצאה שתתקבל תהיה טבעית עד כמה שניתן. 

השלמת שיניים שבורות בעזרת ציפויים

לעתים יבחר רופא השיניים להשלים את השן באמצעות ציפוי. הציפוי שיכול להיות שרף, סרומר או פורצלן, מכסה את משטח פני השן במטרה לשקם אותה תפקודית ואסתטית. לרוב ישתמש רופא השיניים בשיטה זו על שן ״נורמאלית״ בבחינת האמייל והגודל, אצל ילד שלא סובל מתופעות כמו חריקת שינים או כסיסת ציפורניים שיכולות לפגום בציפוי.

הציפוי מונח ישירות על השן ונאחז בה בחזקה על ידי חומר הדבקה מיוחד אך למרבה הצער, לרוב לא יהיו בו את האפיונים שיכולים לחקות בצורה אסטטית מושלמת את אמייל השן הטבעית.

השלמת שיניים שבורות באמצעות כתרים

על שימוש בכתרים לשיני חלב לילדים ימליץ רופא השיניים כאשר ישנו אובדן משמעותי במבנה השן או במקרה שבו השבר גדול מידי ולכן קשה יהיה למלא אותו בסתימה. במקרים כאלה ישתמש רופא השיניים במה שנותר מהשן כעוגן שעליו הוא יניח כתר שיידבק אל השן וישמש את הילד עד לשלב שבו השן הקבועה תבקע ותחליף את מקומה של השן החסרה. לקריאה נוספת על כתרים לשיני חלב לילדים

תהליך השלמת השן

השלמת שיניים שבורות אצל ילדים זהו הליך טיפולי המחייב התערבות של רופא שיניים מומחה לילדים. על הרופא לבדוק את מצב הפה של הילד, לבצע צילומי רנטגן ולבחון משתנים נוספים הכוללים אפילו הרגלים של הילד כמו כסיסת ציפורניים או חריקת שיניים ועל פי הממצאים לקבל החלטה על דרך הטיפול שתתאים לו ביותר. כהורים חשוב שתדעו שבמצב שבו הילד נחבל והשן נשברה או נפלה בחלקה רצוי להגיע אל רופא השיניים כמה שיותר מהר כיוון שהרופא צריך להגן על השכבה הפנימית של השן ולוודא שהיא לא ניזוקה. לרוב תוכלו לדעת האם השן חבולה אם תבחינו שצבעה משתנה לאפור.  

האם טיפול להשלמת שן שבורה לילדים כואב

השלמת שן שבורה לילדים זהו טיפול פשוט ושגרתי שאיננו כרוך בשום כאבים. הטיפול נותן לילד מענה רפואי אופטימאלי למצב שנוצר כמו גם פתרון אסטטי. שיניים שבורות ובמיוחד שיניים קדמיות שנשברו אצל ילדים יושלמו בדרך כלל על ידי חומר הקומפוזיט שהוא חומר עמיד במיוחד לאורך זמן הנחשב גם זול יחסית.

השלמת שן שבורה לילדים מחיר

מרפאתנו מתמחה במגוון פתרונות מתקדמים להשלמת שיניים חסרות או שבורות לילדים ובעיקר בטיפול באמצעות גשר מרילנד. תוכלו לקרוא על כך עוד באתר שלנו. ד"ר נעם בירמן הוא מומחה לרפואת שיניים לילדים בעל ניסיון עשיר בטיפולי איטום חריצים בשיניים לילדים. מזכיר האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים, חבר ב IAPD – האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים לילדים, רופא בכיר ומדריך מתמחים במחלקה לרפואת שיניים לילדים בהדסה עין כרם. למידע נוסף וזמינות תורים אצל ד"ר נעם בירמן, צרו קשר עם המרפאה בטלפון 077-602-0200

מרפאת השיניים לילדים במודיעין

ממוקמת במרכז מודיעין –  רחוב יששכר 44, במקום נוח ונגיש גם לתחבורה ציבורית ולבעלי רכב פרטי

צריכים תור?

שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

קצת פרטים פורמליים

נועם בוגר בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. הוא גם בוגר תוכנית ההתמחות ברפואת שיניים לילדים באוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

נועם משמש כעת כרופא בכיר ומלמד את דור העתיד של המתמחים ברפואת שיניים לילדים. והוא מוסמך לביצוע טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה.