באנר עליון תמונות של ילדים שמחים

כתר זרקוניה לילדים – הפתרון לשיניים פגומות או חסרות

חוסר תחזוקת שיניים אצל ילדים עלולה להוביל לריקבון מתקדם או עששת ולגרום לכך שהילד יהיה חייב לעבור טיפולי שיניים כואבים, מורכבים ולעתים אפילו ממושכים בגילאים מתקדמים יותר. החדשות הטובות הן שניתן בהחלט להימנע מכל זה באמצעות מגוון טיפולים חדשניים ומתקדמים לשיקום השניים.  

אם עד היום תחום הרפואה הדנטאלית הציע את האופציה לשיקום ולשחזור של השיניים לשיפור המראה האסתטי והתפקודי של הפה רק אצל מבוגרים כיום גם ילדים יכולים ליהנות מכך. בעבר, הצורה והאסתטיקה של שיני החלב אצל ילדים קיבלו ערך משני בטיפולי שיניים והשיקול העיקרי של רופא השיניים כמו גם של ההורים היה בעיקר שיפור התפקוד בלבד. כיום, מגמה זו השתנתה כאשר יותר ויותר הורים בוחרים להעניק לילדיהם טיפולי שיניים משקמים המשפרים את תפקוד השיניים והלסת אבל גם שומרים על האסתטיקה הכללית של הפה. 

רופאת שיניים עושה טיפול שיניים לילדה במרפאה

מהו כתר זרקוניה לילדים?

כתר זרקוניה לילדים מיוצר מחומר קרמי שצבעו לבן הזהה יחסית לצבע האמייל הטבעי של השן. התכונות הקרמיות של החומר כמו גם חוזקו ועמידותו הופכות אותו לאידיאלי במיוחד בטיפולי שיקום שיניים לילדים והוא אכן הפך להיות החומר המועדף על ההורים ועל רופאי השיניים, בוודאי על פני כתרים כסופים העשויים מתכת.

כתר זרקוניה לילידם מעוצב על ידי טכנאי השיניים בהתאמה מדויקת לחלל הפה של המטופל הן מבחינת מיקום, הן מבחינת צורה והן מבחינת התאמה לגוון הצבע הטבעי של השיניים באזור שעבר טיפול. כתרים אלו מאפשרים לרופא השיניים לבצע שיקום של שיניים אחוריות וקדמיות בצורה מושלמת כך שאף אחד לא ישים לב שהילד עבר טיפול בשיניים והוא יוכל לחייך בחופשיות ובשמחה. כתר זרקוניה לילדים אינו משנה את צבעו, הוא עמיד לאורך זמן והחומר ממנו הוא עשוי הוא ידידותי לגוף ולרקמות בחלל הפה שמגיבים אליו באופן חיובי. מלבד היותם של כתרים אלו בטוחים, בריאים ועמידים במיוחד, הם מקנים לשיניים מראה טבעי ואסתטי ומשום שכך זוכים לעדיפות אצל רופאי שיניים, הורים וילדים כאחד.

מתי נצטרך כתר זרקוניה לילדים?

כתר זרקוניה לילדים הוא למעשה תחליף שן השומר ומגן על שלדת השן. מדובר בעצם זר המקובע אל השן הפגומה או החסרה ובכך מאפשר לילד לקבל מראה שיניים בריא, טבעי ושלם. רופאי שיניים עושים שימוש בכתר זרקוניה לילדים במקרים של שיניים פגומות, שבורות, מוכתמות, במקרים של שיניים רקובות או במקרים של שיחזור שן שבוצע בה טיפול שורש שגרם לנזק בלתי הפיך. התקנת הכתר היא קבועה. מהרגע שהונח הוא נותר במקומו ואינו זז או נשלף, ובכך מקנה לילד מראה של שיניים טבעיות ובריאות.

כתר זרקוניה לילדים – תהליך הייצור וההתקנה

בשלב ההכנה רופא השיניים המטפל ימדוד את השיניים, יבצע הערכה ויתכנן תבנית מדויקת שלפיה טכנאי השיניים ייצר את הכתר. מרגע שהטכנאי ייצר את הכתר, רופא השיניים יכול להתחיל בהכנה של השן. הרופא מתחיל בניקוי יסודי של השן ולאחריו הוא מקטין אותה מעט באמצעות מקדח, שלב זה נחוץ להרכבה המדויקת. ההליך כולו מתבצע תחת הרדמה כדי שהילד לא יחוש שום כאב.

כתר זרקוניה לילדים – יתרונות

חזקים ועמידים במיוחד. כתרי זרקוניה הם עמידים במיוחד ומחזיקים מעמד זמן ממושך לעומת כתרים העשויים מחומרים אחרים. חומר הזרקוניה עמיד בפני לחצים ואינו נסדק או נשבר במקרים שבהם הילד יפעיל כוח רב בזמן לעיסה או נשיכה.

מראה טבעי ואסתטי. המראה המתקבל כתוצאה מהשימוש בכתר זרקוניה לילדים הוא של שיניים אסתטיות ובריאות עד כדי כך שלא ניתן להבחין בין השיניים הטבעיות של הילד לבין אלו שהולבש עליהם הכתר. בזמן ייצור הכתר, טכנאי השיניים יכול "לשחק" עם צבע הכתר כך שיהיה זהה לחלוטין לאמייל הטבעי של השן.

בטיחות ובריאות. כתר זרקוניה לילדים מסייע בשימור בריאות החניכיים כיוון שהוא בעל פוליש בגימור גבוה המפחית הצטברות של פלאק. התקנת הכתר דורשת הכנה מינימאלית, ניתן להתקין אותו על מבנה השן המקורי ועל ידי כך לשמור על השן הטבעית מתחת לכתר עד כמה שניתן. מעבר לכך, החומר ממנו עשוי כתר זרקוניה לילדים הוא חומר ידידותי ובטוח לשימוש שאינו יוצר אצל הילד תגובות אלרגיות.

כתר זרקוניה לילדים – תחזוקה

כתר זרקוניה לילדים הוא כתר עמיד במיוחד שלא משנה את צבעו, לא נשחק ושומר על המבנה שלו לאורך זמן. יחד עם זאת, כמו בכל דבר שקשור לרפואה ולבריאות של החניכיים והפה בכל גיל ובכל שלב, על מנת שהכתר אכן יחזיק מעמד באופן המיטבי ביותר, יש להקפיד על שמירה נאותה של היגיינת הפה על ידי צחצוח השיניים עם משחה המכילה ריכוז פלואוריד גבוהה לפחות פעמיים ביום ולהקפיד על ביקורים סדירים אצל רופא השיניים והשיננית.

לסיכום

נהוג לחשוב שאין צורך של ממש לטפל בשיני החלב אצל ילדים הסובלים מבעיות בשיניים או בחניכיים מכיוון שהשיניים שלהם עתידות ליפול באופן טבעי ולהתחלף אבל האמת היא שזה לא מדויק. שמירה על שיני חלב בריאות וחזקות אצל ילדים מבטיחות שהשיניים הקבועות שלהם יבקעו בכיוון הנכון, יהיו בריאות וחזקות וכתוצאה מכך יאפשרו לילד לחייך ללא בושה ולדבר כמו שצריך.

כתר זרקוניה לילדים נדרש במקרים שהילד סובל מחורים גדולים בפה, עששת חוזרת, כאשר השן נשברת, נסדקת, נרקבת או כאשר השן לא מתפתחת כראוי. כתר זרקוניה לילדים למעשה מגן על השיניים ויכול למנוע מחלות חניכיים כמו גם הליכים דנטליים חוזרים ונשנים על שיניים פגומות, מה שאומר, פחות ביקורים אצל רופא השיניים לילד ולהורים.

אם עד היום שיקום אסתטי של שיני חלב אצל ילדים הסובלים מעששת היה אתגר גדול בתחום רפואת השיניים, כתרי הזירקוניה שינו את המצב לחלוטין. כתרים אלו הם פתרון אולטימטיבי לשיקום התפקוד ולשחזור אסתטי של שיניים אצל ילדים. עם כתרי זירקוניה, רופא השיניים ההורים והילדים לא צריכים לוותר על שיקולים אסתטיים כאשר יש צורך בשיקום שיניים.

ד"ר נעם בירמן הינו מומחה לרפואת שיניים לילדים בעל ניסיון עשיר בטיפולים מסוגים שונים ובעיקר תחת הרדמה כללית. ד"ר בירמן הוא מזכיר האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים, חבר ב IAPD – האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים לילדים, רופא בכיר ומדריך מתמחים בבית החולים הדסה עין כרם.

למידע על טיפולים נוספים וזמינות תורים אצל ד"ר נעם בירמן צרו קשר עם המרפאה.

ראו גםטיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים, סתימות שיניים לילדים, טיפול בסדציה, טיפולי שורש לילדים, השלמת שיניים חסרות.

מרפאת השיניים לילדים במודיעין

ממוקמת במרכז מודיעין –  רחוב יששכר 44, במקום נוח ונגיש גם לתחבורה ציבורית ולבעלי רכב פרטי

צריכים תור?

שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

קצת פרטים פורמליים

נועם בוגר בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. הוא גם בוגר תוכנית ההתמחות ברפואת שיניים לילדים באוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

נועם משמש כעת כרופא בכיר ומלמד את דור העתיד של המתמחים ברפואת שיניים לילדים. והוא מוסמך לביצוע טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה.