באנר עליון תמונות של ילדים שמחים

רופא שיניים מומחה לילדים

כל הורה יודע, כשמדובר בילדים שלנו השמים הם הגבול ואנחנו נעשה הכל בכדי שילדינו יקבלו את הטיפול המקצועי והטוב ביותר שישמור על הבריאות שלהם, אבל לא רק, ובעיקר כשמדובר ברפואת שיניים. כהורים, חשוב במיוחד שנחפש רופא שיניים המומחה לטיפול בילדים שיהיה רגיש מספיק, שתהיה לו גישה לילדים, שידע לתקשר איתם כמו שצריך, שישמור על רווחתם הנפשית ושיהיה מסוגל לרכוש את אמונם. רופא שיניים מומחה לילדים לא רק שיעניק לילדכם את הטיפול הטוב והמקצועי ביותר אלא גם יעניק להם חוויה נעימה ונוחה שתשאיר אותם עם טעם טוב בפה, תרתי משמע.    

תמונה של ד"ר נעם בירמן במרפאת השיניים לילדים

טיפול בילדים – רק אצל רופא שיניים מומחה!

זה הרי ידוע, שטיפול בילדים הוא לא כמו טיפול במבוגרים. מרבית הילדים דורשים סבלנות, איפוק ואורך רוח. התקשורת עם ילדים היא שונה מאשר תקשורת עם מבוגרים. בטיפול בילדים לעתים קרובות על רופא השיניים להתמודד עם אתגרים ייחודיים שמתעוררים כאשר מגיעים אליו לקליניקה מטופלים עם חרדות דנטאליות, פחדים או מוגבלות התפתחותית כזו או אחרת. ילדים הם פגיעים, ביישנים וחוששים במיוחד מאנשים זרים וממקומות ואנשים שאינם מוכרים להם, להרבה ילדים יש חרדות, פחדים וצרכים מיוחדים ואצל ילדים מסוימים החרדה גוברת כתוצאה מטיפול שיניים קודם שלא עבר כשורה והותיר אותם מצולקים. ילדים זקוקים לטיפול עדין, סבלני וליחס מיוחד שרק רופא שיניים מומחה לילדים יכול לתת.

רופא שיניים מומחה לילדים יקדיש זמן לשיחה ולהכרות עם ילדכם כמה דקות לפני שהוא מבצע כל סוג של בדיקה גופנית. ישנם רופאים שאוהבים לדבר עם הילדים כל הזמן, להחמיא להם על כמה הם טובים ולספר להם בדיוק מה הם עושים. תתפלאו לדעת כמה שטיפול בסגנון כזה יכול לחולל פלאים בגישה של ילדכם כלפי הטיפול אצל רופא השיניים ולשפר עבורו את חוויית הטיפול אצל רופא בכלל.

רופא שיניים מומחה לילדים ישקיע מזמנו בלהסביר לילד ולהורים מה הוא עושה ולמה הוא עושה את זה, הוא יסיים את הבדיקה במחמאות לילד שהתנהג יפה ויזכור להודות לו על כך שאפשר לו לבצע את הבדיקה. לאחר מכן, יעדכן הרופא את ההורים בקול רם לגבי מה שמצא, עשה, ראה או נתקל בו במהלך הטיפול.   

רופא שיניים מומחה לילדים ידע כיצד לגשת במקצועיות לכל טיפול ומטופל. הוא יסביר לילדים כך שיבינו שלב אחר שלב מה הוא מתכוון לעשות. הוא ידע לרכוש את אמונו של הילד וידע להרגיע אותו, כך, לא רק שהוא יוכל להעניק טיפול רפואי ברמה הגבוהה ביותר, אלא הוא גם יהפוך לבעל ברית וחבר של הילד ושל ההורים. אל תקלו בזה ראש – תמיד תשאפו ללכת לטיפול אצל רופא שיניים מומחה לילדים. להלן מספר נקודות שאספנו עבורכם, שעליכם כהורים לחפש ברופא לילדכם:

כמות הזמן שהרופא משקיע בלהקשיב לכם ולילד: זה אולי נשמע מובן מאליו אבל זה לא. על הרופא להקדיש זמן בלהאזין בסבלנות בדיוק למה שאתם והילד שלכם מספרים, עליו לשאול שאלות ולהבהיר לכם ולילדכם את מה שאתם מרגישים, רואים וחווים. עליו גם להקשיב הטיב לתגובות. כל זה חשוב בכדי שהרופא יוכל לתת פרוגנוזה נכונה. שימו לב שהרופא נותן לכם מספיק זמן כדי לנהל שיחה שתסייע לערוך בדיקה יסודית.

כמות השאלות והעניין שהרופא מביע בילדכם ובמצבו: האם הרופא שואל אתכם ואת ילדכם על חוויות, שגרתו היומיומית, ההרגלים שלו או שההתמקדות שלו צרה וסטנדרטית. אצל ילד אחד המשפחה עשויה להיתקל בבעיות בביטחון העצמי, למשפחה אחרת יש לילד בעיות בגופניות, למשפחה אחרת קשיים עם הילד בחינוך, למשפחה אחרת דאגות כלכליות – והרשימה ארוכה. חשוב שהרופא שלכם ישאל שאלות שיעזרו לו להבין היטב היכן אתם עומדים ומה בדיוק מפריע לילדכם.

האם הרופא מתקשר טוב עם הילד: על הרופא שלכם לפנות לילדכם באופן ישיר, בגובה העיניים ובאופן המתאים לגילו תוך שהוא עושה שימוש בשמו הפרטי ונמנע ממניירות או משימוש ב'דיבור לתינוקות'. אם ילדכם היפראקטיבי או חווה אתגרים בלשמור על קשר וריכוז, רופא שיניים מומחה לילדים ישב בשקט וידע להתאים את עצמו לסגנון הטיפול שיתאים במיוחד לילד. עליו לדעת להישאר רגוע כשהילד בלחץ, לדבר אליו ברכות, ליצור איתו קשר שיאפשר לו להתרגל אליו, להתרגל למקום וגם להתרגל לרעיון שהוא הולך לעבור טיפול.

לסיכום, גישת הטיפול בילדים דורשת תקשורת חיובית ושקיפות, יחס חם, מחמאות ודיבור בגובה העיניים, רופא שיניים מומחה לילדים ידע כיצד להסיח את דעתו של ילדכם במידת הצורך. גישה החוזרת על אלה באופן עקבי ולאורך זמן, אמורה להוביל את ילדכם לנוחות מרבית בזמן הטיפול ולהצלחה מיטבית של כל הליך – מהשגרתי והפשוט עד המורכב ביותר. אתם תעשו לילדכם ולעצמכם טובה גדולה במיוחד אם תשכילו לקחת אותו לטיפול שיניים רק אצל רופא מומחה.

ד"ר בירמן הוא רופא מומחה מוכר ובעל שם מציע מגוון טיפולי שיניים לילדים בכל הגילאים הכולל בין היתר טיפולים להשלמת שיניים חסרות, איטום חריצים, כתרים לשיני חלב, טיפולי שורש, השלמת שיניים שבורות, טיפולי שיננית ועוד. ד"ר נעם בירמן כבר שנים מבצע בהצלחה רבה טיפולים בהרדמה מלאה לילדים והוא מיומן במיוחד בטיפול במקרים קשים ובמצבי קיצון.

ד"ר בירמן הוא מומחה לרפואת שיניים לילדים, מזכיר האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים, חבר ב IAPD – האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים לילדים, רופא בכיר ומדריך מתמחים במחלקה לרפואת שיניים לילדים בהדסה עין כרם. מרפאת השיניים של ד"ר נעם בירמן ממוקמת במודיעין ומציעה מגוון רחב של טיפולי שיניים מתקדמים עם צוות מקצועי, מסור ומנוסה במיוחד, המתמחה במתן טיפולי שיניים לילדים בכל הגילאים.

מרפאת השיניים לילדים במודיעין

ממוקמת במרכז מודיעין –  רחוב יששכר 44, במקום נוח ונגיש גם לתחבורה ציבורית ולבעלי רכב פרטי

צריכים תור?

שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

קצת פרטים פורמליים

נועם בוגר בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. הוא גם בוגר תוכנית ההתמחות ברפואת שיניים לילדים באוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

נועם משמש כעת כרופא בכיר ומלמד את דור העתיד של המתמחים ברפואת שיניים לילדים. והוא מוסמך לביצוע טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה.