באנר עליון תמונות של ילדים שמחים

כתמים בשיניים אצל ילדים

סוגי כתמים בשיניים אצל ילדים

הופעת כתמים בשיניים אצל ילדים היא תופעה אסתטית מוכרת ורווחת המעסיקה הן את רופאי השיניים והן הורים של ילדים בכל הגילאים. ישנם סוגים שונים של כתמים בשיניים: ישנם כתמים חיצוניים ופנימיים וישנם צבעים משתנים כמו לבן, חום, כהה או צהוב. במאמר הבא נאמוד על ההבדלים בין הכתמים ובין הצבעים, על הסיכות להיווצרותם ועל הטיפולים האפשריים.

כתמים בשיניים אצל ילדים

לרוב אצל ילדים אבל לא רק, נוכל להבחין בין שני סוגים של כתמים בשיניים – כתמים חיצוניים וכתמים פנימיים.

תמונה שממחישה את איך נוצרים כתמים בשיני הילדים ע"י אוכל בצבעים עזים
  • כתמים חיצוניים. כתמים חיצוניים בשיניים נפוצים יותר ונגרמים כתוצאה של צריכת מזונות ומשקאות בעלי צבע טבעי או כימי חזק כמו קולה, תה או קפה (עישון אצל מבוגרים). הפיגמנטים שבצבעים שנמצאים במזונות או במשקאות האלה נאחזים באמייל השן עד שעם הזמן הצבעים חודרים אל תוך השיניים ויוצרים שיניים צהובות אצל ילדים או כתמים שגורמים להן להראות צהובות או חומות. למרבה המזל כתמים חיצוניים בשיניים ניתן להסיר בקלות יחסית.
  • כתמים פנימיים. כתמים פנימיים בשיניים זה כבר סיפור אחר. כתמים פנימיים בשיניים אצל ילדים יכולים להופיע עוד מהלידה כפגם גנטי או כתוצר תופעת לוואי הנגרמת בעקבות נטילת תרופות המכילות חומרים שלרוב נמצאות בתרופות אנטיביוטיות. הסרת כתמים פנימיים מהשיניים היא משימה מורכבת עד כדי כמעט בלתי אפשרית. יחד עם זאת באמצעות הלבנה עמוקה אפשר לפעמים להבהיר אותם ולהשיג תוצאה שמניחה את הדעת.
  • כתמים תורשתיים או כתמים שהתפתחו. ישנם כתמים נוספים הנחשבים פנימיים שלעתים מופיעים במהלך צמיחת השיניים או כתוצאה מנטילת אנטיביוטיקה במהלך צמיחת השן, כתוצאה ממחלת חום שקרתה בגיל צעיר או כתוצאה ממחלה או נטילת תרופות מסוימות על ידי האם בזמן ההיריון.

 כתמים לבנים בשיניים

כתמים לבנים בשיניים זוהי תופעה נפוצה יחסית אצל ילדים שלרוב מעידה על חסרים במינרליים המרכיבים את אמייל השן או על היווצרות של חורים בשיניים או עששת ילדים. כתמים לבנים בשיניים מעידים על התדרדרות כלשהי במצב השן ולכן יש לשים אליהם לב. לקריאה נוספת על כתמים לבנים בשיניים.

כתמים חומים או שחורים בשיניים

בדומה לכתמים לבנים בשיניים, גם כתמים שחורים בשיניים או כתמים חומים בשיניים, מעידים על מצב מתדרדר של השן וחשוב לשים אליהם לב. יחד עם זאת, שיניים שחורות אצל ילדים או כתמים חומים בשיניים אצל ילדים לא תמיד נובעים מעששת או חורים בשיניים ולכן תמיד עדיף לקבוע תור אצל רופא השיניים כדי לברר את מקורם ואת דרך הטיפול הנכונה ביותר. לקריאה נוספת על כתמים שחורים או חומים בשיניים

טיפול בכתמים בשיניים אצל ילדים

במידה ומדובר בעששת כגורם המכריע לכתמים בשיניים אצל ילדכם כמובן שמומלץ ללכת לרופא השיניים באופן דחוף שיסיר אותה ואז יטפל בשיניים עם מריחת פלואוריד בריכוז גבוה. במידה והכתמים בשיניים של ילדכם אינם נובעים מעששת ובכל זאת מפריעים ומהווים בעיה אסתטית, תוכלו להעלים אותם במספר שיטות שונות להלן.

שיטות שונות להסרת כתמים בשיניים אצל ילדים

בגילאים מבוגרים יותר ניתן להסיר כתמים בשיניים על ידי הלבנת השיניים בתכשירי חמצון הגורמים להבהרת השן. מדובר בשיטה נפוצה ביותר הפועלת בעיקר על כתמים מתונים. אצל ילדים, במידה ומדובר בשיני חלב ההמלצה היא פשוט להמתין להחלפתן אבל ישנן שיטות מגוונות להסרת כתמים הכוללות הדבקת ציפויים על השיניים. שיטה נוספת וחדשנית הידועה גם כאיכותית ביותר להסתרת כתמים בשיניים היא שיטת הלבשת כתרי זירקונייה אבל היא פחות מתאימה לילדים.

במידה והבחנתם בכתמים בשיניים אצל ילדיכם, תוכלו ליצור קשר עם המרפאה לקבלת ייעוץ מקצועי וטיפול מושלם ומשתלם. באתר תוכלו למצוא מידע נוסף ודרכי טיפול על שיניים צהובות אצל ילדים, כתמים שחורים או חומים בשיניים, או כתמים לבנים בשיניים. בגילאים מבוגרים יותר כשהשיניים הטרומיות נושרות ואת מקומן מחליפות השיניים הקבועות ניתן להעלים כתמים בשיניים על ידי טיפולים אסתטיים כמו שחזורי קומפוזיט או ציפויי חרסינה.

האם ניתן למנוע היווצרות כתמים על השיניים אצל ילדים?

במידה והגורם העיקרי להופעת הכתמים בשיניים אצל ילדכם הוא אינו גנטי או תרופתי, הרי שהפחתת מזונות, ממתקים ומשקאות חומציים, הקפדה על היגיינת הפה והחניכיים על ידי צחצוח נכון ויומיומי עם מברשת וחוט דנטלי וביקור תדיר אצל שיננית כולל בדיקת רופא שיניים יתנו את הטיפול המניעתי הטוב ביותר.

אצלנו במרפאת שיניים לילדים במודיעין המנוהלת על ידי ד"ר נעם בירמן אנו נתקלים במקרים רבים הדורשים התערבות מקצועית שיכולה להינתן רק על ידי צוות מיומן ובעל ניסיון. המרפאה שלנו מצוידת במכשור מתקדם ובחומרים החדשניים ביותר כדי שילדכם יקבל טיפול שיניים ברמה הגבוהה האפשרית ביותר.

כמומחים בתחום טיפולי השיניים לילדים אנו ממליצים מאוד לא להתעלם מכתמים בשיניים של ילדכם שכן התופעה יכולה להעיד על בעיה רפואית חמורה יותר וכמובן לפגוע לילד בדימוי העצמי. אתם מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה לבדיקת זמינות תורים.

למידע נוסף על הנושא ראו גם כתמים שחורים או חומים בשיניים, כתמים לבנים בשיניים, שיניים צהובות לילדים.

מרפאת השיניים לילדים במודיעין

ממוקמת במרכז מודיעין –  רחוב יששכר 44, במקום נוח ונגיש גם לתחבורה ציבורית ולבעלי רכב פרטי

צריכים תור?

שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

קצת פרטים פורמליים

נועם בוגר בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. הוא גם בוגר תוכנית ההתמחות ברפואת שיניים לילדים באוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

נועם משמש כעת כרופא בכיר ומלמד את דור העתיד של המתמחים ברפואת שיניים לילדים. והוא מוסמך לביצוע טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה.