באנר עליון תמונות של ילדים שמחים

שיניים צהובות אצל ילדים

שיניים צהובות אצל ילדים

במקרים רבים אנחנו רואים ילדים עם שיניים צהובות וישר משליכים את זה על סיבות כמו הזנחה מצד הילד או ההורים. אז נכון, לפעמים באמת מדובר בהזנחה אבל במקרים מסוימים תתפלאו לדעת שזו בכלל הגנטיקה שתקבע האם לילד יהיו שיניים לבנות או צהבהבות. יכול להיות שהצבע הצהוב בשיניים בכלל מעיד על מחלה מסוימת או על תרופות שהילד לקח ולפעמים אפילו על תרופות שאמו לקחה במהלך ההיריון. ישנן מספר סיבות שיכולות לגרום לשיניים צהובות אצל ילדים. אספנו עבורכם חלק מהן במאמר הבא.  

תצלום של ילדה מחייכת למצלמה עם שיניים ללא כתמים

סיבות לשיניים צהובות אצל ילדים

  • גנטיקה. לכל אחד מאתנו יש מטען גנטי שונה שמשפיע על דקות ושקיפות שכבת האמייל. שכבת האמייל היא השכבה הלבנה המגנה על השן ומתחתיה מסתתרת שכבת דנטין שהיא בעלת מראה צהבהב. לעתים, שיניים צהובות אצל ילדים זו תופעה המופיעה כתוצאה משכבת אימייל דקיקה שחושפת שכבת דנטין. אצל ילדים שיש להם שכבת אימייל דקיקה כתוצאה ממערך גנטי כזה או אחר, יעלה הסיכוי שגוון השיניים יהיה בעל מראה צהבהב יותר. אצלם שכבה דקיקה של אימייל חושפת במלוא הדרה את שכבת הדנטין הצהובה.
  • מזון ומשקאות חומציים. צריכה מוגברת של משקאות בעלי רמת חומציות גבוהה כמו קולה למשל עשויה לגרום להכתמת שיניים אצל ילדים. החומציות שבמשקאות הללו מכרסמת בשכבת אמייל השן (שאינה מתחדשת) וכך נוצרים הכתמים. בדיוק כמו המשקאות, ישנם גם מאכלים מסוימים המכילים חומציות גבוהה שיכולים לגרום לתופעה של כתמים בשיניים אצל ילדים. פירות הדר, עגבניות, במבה שנשארת על השן, רטבים בעלי פיגמנט צבע חזק שנדבק אל השן כמו סויה, קארי ודומיהם והרשימה ארוכה. זכרו שניתן למנוע את תופעת הכתמים בשיניים אצל ילדים אם הסיבה היא מזונות או משקאות חומציים או ממותקים על ידי צחצוח שיניים בתדירות גבוה ובצורה נכונה ויעילה, ובכלל על ידי הימנעות מצריכה מופרזת של מזונות ומשקאות כאלה.
  • עששת. עששת היא מחלת השיניים השכיחה ביותר בקרב ילדים המובילה להרס הרקמות שעל השיניים ולריקבון. לעיתים כשהילד מפתח עששת היא תוביל לכך שהשיניים שלו יקבלו גוון צהבהב. במקרה שאכן מדובר בשיניים צהובות כתוצאה מעששת יש לפנות בהקדם האפשרי לרופא השיניים שיעניק סדרת טיפולים לעצירת התקדמות המחלה וטיפול עמוק בתסמינים.
  • תרופות. תאמינו או לא אבל ישנן תרופות מסוימות שעלולות לגרום לשיניים צהובות אצל ילדים, כך שאם לילדכם יש שיניים צהובות, ובמידה והוא נאלץ ליטול תרופות באופן קבוע כנראה שזו הסיבה. תרופות מסוימות דוגמת אנטיביוטיקה אבל לא רק עלולות להכתים את השיניים. יותר מזה, ישנם מקרים שבהם שיניים צהובות אצל ילדים נגרמות כתוצאה מתרופות מסוימות שאותם לקחה האם בתקופת ההיריון.
  • הרגלים לא בריאים והזנחה. ישנם ילדים מסוימים עם גנטיקה מושלמת אבל השיניים שלהם צהובות. איך זה קורה? הופעת כתמים בשיניים אצל ילדים תלויה גם בהרגלי הצחצוח שלהם, בשמירה על היגיינת הפה והחניכיים ובמספר הביקורים שלהם אצל שיננית או אצל רופא השיניים. ילדים שלא שומרים על היגיינת פה שכוללת צחצוח שיניים פעמיים ביום, שימוש יומיומי בחוט דנטאלי, ביקורים קבועים אצל השיננית ואצל רופא שיניים, מזניחים את חלל הפה ובכך יוצרים סביבה שבה חיידקים יכולים לשגשג ולהצטבר על השן. כשחיידקים ושאריות מזון מצטברות על השן שכבת האמייל הבריאה נפגמת והדבר גורם לחשיפה של שכבת הדנטין הצהובה הנמצאת מתחתיה.
  • פלואור צריכה מוגברת של פלואור על ידי הילד גם היא יכולה להוות גורם להופעת שיניים צהובות בילדים.

שיניים צהובות אצל ילדים, מה עושים?

במצב של שיניים צהובות אצל ילדים לא נוכל לבצע הלבנת שיניים וגם לא נמליץ על ציפוי שיניים. אם שיני החלב הן צהובות ההמלצה של רופאי השיניים היא להמתין בסבלנות עד החלפתן הטבעית תוך לימוד וחינוך הילד לשמירה נכונה על היגיינת הפה. במצב של שיניים צהובות אצל ילדים ההמלצה היא להגיע לביקורים באופן תדיר אצל השיננית וללכת אל רופא השיניים – השיננית תסיר את האבנית ותסייע לילד לרכוש הרגלי צחצוח נכונים ורופא השיניים יוודא שהצבע הצהוב בשיניים לא נובע ממחלות דנטאליות. בנוסף נמליץ להרחיק את הילדים ממזונות ומשקאות עתירי סוכר וחומציות.

טיפול בשיניים צהובות אצל ילדים  

אצלנו במרפאת השיניים לילדים במודיעין אנו נתקלים במקרים רבים של שיניים צהובות אצל ילדים ויודעים כיצד לטפל בהם. כמומחים בתחום טיפולי השיניים לילדים אנו ממליצים מאוד לא להתעלם משיניים צהובות אצל ילדכם שכן תופעת שיניים צהובות אצל ילדים יכולה לפגוע לילד בדימוי העצמי.

מרפאת שיניים לילדים במודיעין המנוהלת על ידי ד"ר נעם בירמן מציעה מגוון טיפולי שיניים לילדים ומגוון טיפולים להסרת כתמים בשיניים אצל ילדים. ד"ר נעם בירמן הוא מומחה לרפואת שיניים לילדים בעל ניסיון עשיר בטיפולי איטום חריצים בשיניים לילדים. מזכיר האיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים, חבר ב IAPD – האיגוד הבינלאומי לרפואת שיניים לילדים, רופא בכיר ומדריך מתמחים במחלקה לרפואת שיניים לילדים בהדסה עין כרם.

המרפאה מטפלת בטכניקות חדשניות, מצוידת במכשור המתקדם ביותר הקיים כיום ועושה שימוש בחומרים איכותיים וברמה גבוהה במיוחד. ד"ר בירמן הוא רופא שיניים מומחה לטיפול בילדים וצוות המרפאה שעובד עמו הוא מסור, מיומן ומקצועי ביותר שכבר שנים מטפל בילדים בכל הגילאים. אתם מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה.

ראו גם סוגי כתמים בשיניים אצל ילדים, כתמים לבנים בשיניים או כתמים שחורים או חומים אצל ילדים

 

 

 

 

מרפאת השיניים לילדים במודיעין

ממוקמת במרכז מודיעין –  רחוב יששכר 44, במקום נוח ונגיש גם לתחבורה ציבורית ולבעלי רכב פרטי

צריכים תור?

שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

קצת פרטים פורמליים

נועם בוגר בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. הוא גם בוגר תוכנית ההתמחות ברפואת שיניים לילדים באוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

נועם משמש כעת כרופא בכיר ומלמד את דור העתיד של המתמחים ברפואת שיניים לילדים. והוא מוסמך לביצוע טיפולי שיניים לילדים בהרדמה מלאה.